Leta i den här bloggen

lördag 26 mars 2011

Skadad!

Skrämde J idag när hon kom till hagen var jag blodig ända ner på hoven.... Det blev full rulle förstås ALLA skulle titta o sen titta igen. T kom och fick tag i en veterinär men hon bodde 8 mil bort och skulle ha 5000 kr för att komma och titta hon oxå! Fast hon hade inte tid att komma då skulle bli sent, hon skulle till någon tacka först..........

Men allt löste sig! En av mina trogna bloggläsare ryckte ut!!! Det är hon som brukar rida på den där snygga araben och hon är van att sy igen sår! De kom iaf fram till att det inte behövde sys och det tvättades, tejpades och så fick jag en snygg grön linda för att kompresserna skulle sitta på plats. Jag fick salva med bakteriedödare i också!

Det känns rätt ok i benet förstår faktiskt inte riktigt vad det blev sånt ståhej om? Det gjorde ju inte ont så det kunde varit värre! Jag fick gå i lilla sjukhagen resten av kvällen. De säger att jag får stanna där hela helgen ifall jag skulle glömma bort att jag inte ska springa runt så mycket närmaste dagarna, men det är rätt ok den är precis vid de andra :) 

Lill-strumpa är kvar och sover hos mig på nätterna, de sa att jag skulle stå o sova inatt för att inte smutsa ner förbandet, får väl se hur jag gör med det... vill jag lägga mig så gör jag väl det :) Det ordnar sig säkert det här men det är ju skönt att veta att man har bloggläsare som kommer till undsättning när man blöder Tack :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar